Monday, March 22, 2010

Shutter Island

Jeg var på kino i går. Hadde mixed feelings om å se denne. På en måte er jeg veldig glad i både Leonardo DiCaprio og Martin Scorsese. De har gjort mye bra sammen de gutta der. På den annen side er jeg ikke veldig begeistret for thrillere generelt. Men når jeg ble spurt om jeg ville være med klarte jeg ikke å si nei.


Shutter Island handler om US Marshall Teddy Daniels (DiCaprio) som reiser til en instutisjon for mentalt syke kriminelle. Året er 1954. En kvinnelig pasient har forsvunnet, og han og hans partner Chuck (Mark Ruffalo) skal etterforske saken. Daniels hadde av personlige årsaker ventet lenge på å få en unskyldning til å reise dit, og han tror det foregår uetiske, ulovlige ting der. Jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle mer i frykt av at jeg skal si for mye. Men jeg kan legge til at den var veldig spennende, og kinobilletten var vel verdt gryna jeg betalte. De som er interessert kan lese mer om filmen her.

Andre kjentfolk som er med er Ben Kingsley, Emily Mortimer, Patricia Clarkson, Michelle Williams, Jackie Earle Haley, og gode gamle Max von Sydow. Sistnevnte er han svenske som spilte Hamsun i filmen fra 1996 hvis dere husker ham. Han liker vi... von Sydow altså, ikke Hamsun.

Filmen går på kino nå.

Shutter Island trailer.

No comments:

Post a Comment