Tuesday, March 9, 2010

The Princess and the Frog

For en herlig film! Fargene, sangene, karakterene... jeg applauderer Disney!

Som jeg skrev tidligere har jeg lenge gledet meg til denne filmen, og i går fikk jeg endelig sett The Princess and the Frog. Nå er jo jeg en stor tilhenger av Disney, så jeg liker jo somregel alt de har å komme med... innenfor helaftens animasjonsfilmer mener jeg. Uansett, jeg mener det. Denne var bare helt fantastisk sjarmenrede!



Jeg vil ikke si for mye av handlingen, men det sier seg selv når man hører tittelen. Dessuten har jeg skrevet om det før. Bare se den. Den var morsom og trist. Jeg lo og gråt om hverandre. Herlig musikk fra Randy Newman, men en svung av jazz. Ble spesiell betatt av Luis, den trompetspillende krokodillen som så gjerne ville spille jazz med de store gutta... også Ray... som er et insekt av et eller annet slag. For ensjarmerende kar. I'm in love. Gleder meg til å se den igjen!

Oprah Winfrey, Anika Noni Rose og John Goodman er noen av de som låner bort stemmene sine.

Se trailer her og hør/se den Oscarnominerte sangen Almost There på youtube... den er så fin!

3 comments:

  1. Hmm.. denne kommentaren var ment på Oscar-innlegget ditt, hihi..
    Ikke det at dette innlegget ikke var nice da men, hehe :P

    ReplyDelete