Monday, February 1, 2010

It's Complicated

En av de filmene jeg gledet meg mest til i 2009 var It's Complicated. Regissør, manusforfatter og produsent Nancy Meyers står også bak What Women Want, The Holiday og Something's Gotta Give. Hun vet virkelig hvordan man skal lage en romantisk komedie!

Jane og Jake har vært skilt i ti år. Sammen har de tre barn. Han er gift på nytt, hun er fortsatt singel. Under feiringen av sønnens avgang fra college starter de en skikkelig heit romanse. I tillegg har Jane et godt øye til sin arkitekt Adam. Ojoj! Herlig å se at ikke bare de unge opplever kjærlighetsdrama.



Meryl Streep stråler i enda en herlig rolle. Hun slutter aldri å imponere. 60 år, og fortsatt feiende flott. Alec Baldwin er festlig, som alltid... og Steve Martin har fortsatt like grått hår. Ikke så glad i han Steve om jeg skal være helt ærlig. Jeg syns de kunne funnet en litt bedre skuespiller til rollen som Adam.

Jeg så filmen på kino to ganger. Sjarmerende og festlig - jeg lo masse! Nå er det bare å glede seg til DVDen, som enda ikke har fått noen utgivelsesdato.

IT'S COMPLICATED trailer.

No comments:

Post a Comment