Sunday, February 7, 2010

The Mirror Has Two Faces

Jeg elsker The Mirror Has Two Faces (1996). En av mine absolutt favoritter! Jeg har sett den et utall ganger, og blir aldri lei. Helt fantastisk!



Barbra Streisand produserer, regisserer og spiller i denne filmen om KJÆRLIGHET. Ja, den kjærligheten som er så fantastisk, og så forferdelig. Jeff Bridges er Gregory Larkin, profesor ved Columbia University. Etter mangfoldige dårlige forhold satser han på å ha et forhold på grunnlag av felles interesser, respekt og kjærlighet... men ikke kjærlighet basert på sex. Han møter Rose Morgan, og tror virkelig han har funnet den rette. Spørsmålet er om hun er villig til å ta til takke med en livspartner med disse verdiene. Kan det gå bra?

Jeg syns alltid det er så flott å se voksne mennesker i kjærlighetsdrama på film. Det bare beviser at vi har alle de samme problemene, uansett alder.

Musikken i fimen er rørende vakker. Mye takket være Marvin Hamlisch, og Barbra selv. Ikke bare den instrumentale biten - særlig er jeg glad i sangen I Finally Found Someone fremført av Barbra og Bryan Adams.

I mindre roller finner vi Pierce Brornan, Mimi Rogers og Lauren Bacall (som faktisk gjorde seg fortjent til en Oscar nominasjon for denne filmen).

Må sees! Virkelig!

Se trailer her.

Les mer på wikipedia.

Filmens norske tittel er "Speilets To Ansikt" og er å få kjøpt hos platekompaniet, og play.com.

2 comments: