Tuesday, February 16, 2010

Ny film av Hans Petter Moland

Stellan Skarsgård har hovedrollen i den nye filmen til regissør Hans Petter Moland. Den har tittelen En Ganske Snill Mann.

Filmen er med i hovedkonkurransen under filmfestivalen i Berlin og ble visst møtt med jubel da den ble vist for utenlandsk presse i går. Høres lovende ut det. Det eneste er vel at filmen skal være litt lang. Egentlig et stort minus spør du meg. Den siste Moland-filmen jeg så var The Beautiful Country, og den var så lang at jeg ble litt lei. Fin var den, men likevel... Ser for meg at jeg derfor kanskje venter til denne kommer på DVD. Så kan man ta pause når man vil. Gleder meg litt, for jeg er veldig glad i Stellan.



Handlingen er følgende; Ulrik (Skarsgård) slipper ut av fengsel etter 12 år. Han har sittet inne for mord. Ute møter han kompisene igjen, får seg jobb, og prøver å gjenoppta kontakt med sønnen som har fått seg en forlovede.

I andre roller finner vi alt fra Kjersti Holmen til Aksel Hennie.

Les mer og se trailer på VG sine hjemmesider.

No comments:

Post a Comment