Thursday, April 1, 2010

Debbie Reynolds

Debbie Reynolds har fødselsdag i dag! Hurra! 78 år, og fortsatt den kuleste dama i gata!

Debbies mest kjente film er nok Singing in the Rain, hvor hun spilte mot Gene Kelly. En musikal klassiker. Flott dans, og flott musikk. En annen av mine favoritter er wester'n filmen How The West Was Won, og The Tender Trap med Frank Sinatra. Jeg tror faktisk kanskje jeg liker de to sistnevnte bedre enn Singing in the Rain.


Sånn på sladder siden kan jeg jo fortelle at Debbie's ektemann og far til hennes to barn, Eddie Fisher, stakk av til fordel for Elizabeth Taylor. Så derfor var ikke Liz og Deb BFFs akkurat, før i 2001 når begge spilte i filmen These Old Broads som var skrevet av Debbies datter Carrie Fisher, som også spilte Princess Leia i Star Wars filmene. Så nå vet dere det.

Det som jeg syns er så kult da... det er at Debbie har jobbet med så mange av de gode gamle filmstjernene... og nå skal jeg se henne i London i mai! Er det ikke moro? Debbie har et one-woman-show og jeg har kjøpt billett. Jeg gleder meg stort! Det fantastiske med Debbie er at hun er så morsom, og så glad og munter, med masse slevironi og humor... også synger hun som en engel. Det å se henne på scenen kommer til å bli helt uvirkelig!

De morsomste klippene med Debbie fra Will og Grace hvor hun spilte Grace sin mor, Bobbi Adler. Jeg ler meg ihjel! Virkelig! Grace, how do you like my new suit? Look, no panty-line because no panties...

Debbie forteller oss om sin favoritt film. Maybe I just want a good cry once in a while, without having to go through a divorce.

Singing in the Rain trailer.

4 comments:

  1. Det skal bli skikkelig stas å se Debbie!! ;D
    Jeg bestilte meg akkurat "The Tender Trap", gleder meg til jeg får den i posten over påske :)
    Har du sett "The old broads" - er den verdt å se??

    ReplyDelete
  2. Ja, jeg gleder meg sånn! Har ikke sett These Old Broads enda. Og det er veldig lite klipp på nett. Men den er jo med Debbie, Liz, Shirley MacLaine og Joan Collins så den er sikkert moro. Ikke fantastisk, men bare litt gøy lissom. Har så lyst til å se den. The Tender Trap er kos ;D Hvordan kan det ha seg at du bestilte den? Pga Deb? Eller Frank? Eller ingen spes grunn?

    ReplyDelete
  3. Pga Debbie ;) Har ikke sett så mye av henne, så har lyst til å få med meg mer før vi skal se henne på ordentlig, hehe. Jeg har tenkt på å bestille noe lenge, og så så jeg bloggen din nå istad og da bestilte jeg den etter at jeg hadde lest innlegget ditt ;D hehe..

    ReplyDelete
  4. Å, gjorde du det fordi jeg skrev om den. Så moro! Håper den faller i smak :D Vi får snakkes etter du har sett den. Jeg har veldig lyst på den selv forresten, og nå er det noen år siden jeg så den sist.

    ReplyDelete