Thursday, April 22, 2010

Jack Nicholson

Jack Nicholson har bursdag... han fyller 73 år i dag. EN KUL KIS, og jeg vil faktisk også påstå at han er litt snæcksy. Eller, han var. Han har forsømt seg selv litt de siste årene. Trist. Men han har beholdt sjarmen da. Jaa.

Visste dere at lille Jack, aka John Joseph Nicholson, vokste opp i den troen at bestemoren var moren hans.... og det han da trodde var søsteren hans, var egentlig moren. Han fikk ikke vite om dette før han ble oppringt av en journalist som hadde gjort litt research. Da var både moren og bestemoren døde. Dessverre. Moren hadde bare vært 17 år når hun ble gravid, utenfor ekteskap selvfølgelig. Så da oppdro besteforeldrene ham som om han var deres egen sønn. Det er nesten litt dårlig gjort da. Hmm.

Annen morsom trivia; Jack var i en årrekke sammen med Anjelica Huston. Han har fem barn, med fire forskjellige kvinner. Den eldste er 47, den yngste er 18. Han støttet Hillary Clinton under siste presidentvalg, og spøkte med at hun var "the best man for the job". Haha.

Uansett, Jack har hatt en fantastisk karriere. Masse bra roller, og mange suksessfulle filmer. Her er noen av mine favoritter (trykk på linkene for å se trailer);

The Bucket List (2007) med Morgan Freeman.
Nobody cares what you think!

Heartburn (1986) med Meryl Streep.
I don't wanna do it honey, can't we get somebody else to do it.

As Good As It Gets (1997) med Helen Hunt.
Sell crazy someplace else, we're all stocked up here...

Mars Attacks! (1996) med Glenn Close.
They blew up Congress... hahaha!

Something's Gotta Give (2003) med Diane Keaton.
Women your age love that about me...

Batman (1989) med Michael Keaton.
I have given a name to my pain...

4 comments:

  1. Den mannen er genial! En fantastisk skuespiller!! Har du sett The Shining forresten? Også en rolle han storspiller i.

    Visste ikke om dette med moren og bestemoren... trist gjort egentlig, og sikkert et sjokk for han å plutselig finne ut dette - og av en journalist av alle ting.. jaja.

    ReplyDelete
  2. Ja, jeg har sett The Shining. Bra film, men jeg er jo ikke så veldig fan av skumle filmer. Hehe. Men ja, han er virkelig en genial skuespiller!

    Ja, det var visst en journalist fra Rolling Stone magazine som skulle skrive en sak.

    ReplyDelete
  3. Du tar feil. Han er FORTSATT sexy! Han og Sean Connery. Mulig Clint Eastwood også. Jeg ville ikke sagt nei takk hvertfall! ;D

    ReplyDelete
  4. Ooo... sorryborry! Erru gæ'ærn, Jeg hadde ikke sagt nei jeg heller... men jeg syns ikke han er like stram og fjong som han var for 10 år siden.

    ReplyDelete