Friday, June 4, 2010

Monkey Business

Jeg har ikke sett så mange Marilyn Monroe filmer, dessverre - men for noen uker siden kunne jeg endelig krysse Monkey Business av listen. Litt irriterende, men det er flere filmer som annonseres som en Marilyn Monroe film, også har hun bare en liten rolle. Sånn som denne, hun har en birolle... men likevel får man inntrykk av at hun har hovedrollen bl.a. takket være det faktum at det er hun, alene, som er avbildet på DVD omslaget. Jaja. Ikke at det gjør så mye.


Jeg har akkurat lest en biografi om Cary Grant - sin tids George Clooney, bare han hadde kløft i haka. For å si det sånn; var det en pris for beste hakekløft... så ville Cary vunnet. Interessant type. Uansett, han har hovedrollen sammen med den sjarmerende Ginger Rogers. Mest kjent for alle musikalene hun gjorde sammen med Fred Astaire. Dama kan danse! Og, hun er god på komedie. Grant og Rogers er ekteparet Fulton. Han er en forsker, som arbeider med å finne ungdomskilden. Han tror han har funnet den perfekte formulaen, men det viser seg at han ikke har det. Det er apekatten Esther som har mikset den, og puttet det i drikkevannet. Vanskelig å forklare, må sees. Uansett, folk drikker av vannet, og det blir monkey business...

Marilyn er sekretæren til Grants sjef. Igjen har hun rollen som den dumme blondinen. Typisk. Bare se på dette klippet her; Mr Oxley's been complaining about my punctuation, so I'm careful to be here before nine. Jeg håper dere skjønner ordet punctuation sin dobbelt betydning. Haha.

Komedier fra 50-tallet kan være veldig festlige, men de får meg sjelden til å le høyt. Det gjorde jeg her... og hun jeg så den med lo enda mer. Jeg ble faktisk veldig positivt overrasket. Bra film altså!

Jeg fant ingen trailer, men her er et klipp fra når Cary Grant har drukket av "ungdomskilden" og plutselig går virkningen over.... mens de sitter i bilen. Han bruker egentlig briller, men har tatt de av siden han ikke trengte de lenger. Dere kan tenke dere hva som skjer...

Anbefales!

No comments:

Post a Comment