Thursday, June 17, 2010

The Last Song

Herreminhatt! Jeg så halve filmen, og tenkte "ja, men denne var da ikke så trist..." Så, litt over halvveis så kom det. Makan til tårer og snørr. Det ble sippesuppe. Jeg har ikke grått så mye siden My Sisters Keeper. Det var så ille at jeg lovet meg selv at jeg aldri mer skal gå på kino uten å ha med meg lommetørkle eller kleenex.

Filmen basert på boken med samme navn. Skrevet av Nicholas Sparks, forfatteren bak bøkene/filmene The Notebook, Message in a Bottle, A Walk To Remember og Nights in Rodanthe.

The Last Song var kjempe fin. Jeg likte den veldig godt. Handlingen i korte trekk; Veronia Miller reiser fra New York til Georgia sammen med lillebroren sin før å tilbringe sommeren med sin far. Hun har hele livet spilt piano, men sluttet etter at faren dro. Mest for å straffe ham, virket det som. Nå har hun kommet inn på prestisjeskolen Julliard, men hevder hun ikke skal dra. Foreldrene har skilt lag, og hun er kjempe sur på faren for at han forlot dem... I tillegg møter hun kjærligheten, og oppturene og nedturene som følger med.

Syns Miley Cyrus var troverdig, og god i rollen som utagerende tenåring. Mange som ikke liker henne pga Hannah Montana og alt det der.... men jeg syns hun er allright jeg. Ikke at jeg er blodfan, men hun er tydelig talentfull. Rollen, både i filmen og boken var visst skrevet med henne i tankene. Imponert av Bobby Coleman, som spilte lillebror. Har sett ham før i et par filmer. Og så var det selvfølgelig Greg Kinnear, som jeg nessten syns er litt undervurdert som skuespiller. Kul type. Kelly Preston spilte moren, men hun så vi lite til. Synd. Nykommer, og Mileys kjæreste på film og i virkeligheten, Liam Hemsworth var helt ok. Skjønner godt at ungjentene syns han er heit.. I tillegg var det vakker filmmusikk av Aaron Zigman. Den samme mannen som skrev musikken til My Sisters Keeper.

Dette er også en sånn film som får deg til å tenke "hva betyr tittelen egentlig?" Og så, på slutten får du svar...

Morsom, og trist. Ja, alt i alt en god fornøyelse, og i tillegg fikk jeg tømt tårekanalene. Se den hvis du har lyst på a good cry.

Filmen går på norske kinoer nå.

THE LAST SONG trailer.

Behind the scenes. Look for roles that are challenging, but also that you relate to...

4 comments:

  1. haha, åå vil se! men tror jeg venter til den kommer på dvd så jeg kan gråte alene. haha.

    ReplyDelete
  2. Se den, Maiken. Jeg følte meg ganske dum der jeg satt i kinosalen... grein som om jeg hadde blitt mishandlet eller noe vettu. Ille. Haha.

    ReplyDelete
  3. Jeg så på "Dear John" idag, som jo også er basert på en bok av Nicholas Sparks. Men, den ble jeg ganske skuffa over.. ble ikke noen tårer i det hele tatt på meg gitt.. :P

    ReplyDelete
  4. Au da. Men nå er jo ikke du så lettrørt som meg da. Det er noe feil med emg... griner bare noen synger nasjonalsangen, på hver eneste episode av Ekstrem Oppussing, og bare NRK viser reklamen til bryllupet mellom prinesse Victoria og Daniel så skjelver leppa mi. What to do? Så det kan hende du ikke syns The Last Song er så trist, Kjipt Dear John ikke var så bra da. Jeg har ikke lest boka, men filmen gjorde det jo bra i statene. Jeg skal se den da, men ikke sikkert jeg stresser med å se den på kino....

    ReplyDelete