Saturday, May 29, 2010

RIP Dennis Hopper

Dennis Hopper døde i dag, 74 år gammel. Jeg skal ikke påstå at jeg er noe stor fan, men likevel ble jeg veldig lei meg. Det er så rart, men jeg blir ofte trist når jeg hører om kjente personligheter som har gått bort. Kanskje det er fordi jeg har sett dem på film, og på den måten knyttet meg til dem. Gjennom film og media generelt følger man enkelte menneskers liv. Jeg vil si at jeg på denne måten oppretter en slags relasjon til noen personer. Da er det leit å skulle si farvel. Men som sagt, jeg er ingen stor Dennis Hopper kjenner... men jeg vil påstå at han var en god skuespiller. Han kommer ikke til å bli glemt med det første.

Jeg var klar over at han var syk, men syns likevel at 74 år er ingen alder. Særlig trist at han etterlater seg en datter på bare 7 år, Galen. Jeg husker Dennis best fra Rebel Without a Cause med James Dean og Natalie Wood. Men det er jo Easy Rider, Apocalypse Now og Blue Velvet han er mest kjent for. Sist jeg så ham var som seg selv i en episode av Entourage. Moro.

Ha det bra, Dennis... Jeg savner deg litt allerede.

No comments:

Post a Comment