Thursday, May 13, 2010

The Greatest

En av fler DVDer jeg kjøpte hos HMV i London. Farlig å gå inn i den butikken. Jeg advarer alle film-frelste!

The Greatest er en kjempe fin film. Allen og Grace Brewer (Pierce Brosnan og Susan Sarandon) sørger etter at deres eldste sønn har omkommet i en bilulykke. Et par måneder etterpå banker Rose (Carey Mulligan) på døren og forteller at hun er gravid med deres barnebarn. Samtidig sliter deres andre sønn Ryan med å leve opp til minne om storebroren.

Veldig sterkt å oppleve familiens sorg. Det er ikke lett å miste en bror, noen en elsker... og etter det jeg har hørt er det å miste et barn noe av det vanskligste man kan oppleve. Jeg liker filmer som får meg til å sette pris på det jeg har... filmer som får meg til å tenke. Det gjorde denne.

Carey Mulligan imponerer. Jeg syns hun er så dyktig, og jeg tror vi kommer til å se mye av henne fremover. I tillegg er hun så søt og sjarmerende.

THE GREATEST trailer.

No comments:

Post a Comment