Monday, May 24, 2010

La Vie En Rose

Jeg ser på La Môme, eller La Vie En Rose som den heter her til lands, på NRK1. Det er en så vakker film, om livet til den franske sangerinnen Edith Piaf. For en skjebne.

Marion Cotillard spiller Piaf. Hun er helt fantastisk. For en skuespillerprestasjon. Applaus. Jeg bare digger Marion altså.

Dette er vikelig en film man bør få med seg. Vakkert portrettert. Det er sånne filmer som gjør at jeg setter pris på livet. Som har akkurat den rette blandingen av glede og sorg til å gi meg masse inspirasjon.

Marion Cotillard mottar Oscar for beste kvinnelige hovedrolle i 2008. Så søtt. Thank you life, thank you love...

LA VIE EN ROSE trailer.

7 comments:

  1. Åå, svitsja akkurat til NRK på slutten, fekk akkurat med meg "Non, je ne regrette rien". Herleg film. :)

    ReplyDelete
  2. Ja, den er herlig. Har du ikke sett hele så MÅ du det altså ;)

    ReplyDelete
  3. Denne må jeg få sett! Jeg så "Nine" igår, og jeg fikk skikkelig øya opp for Marion! Hun minner meg faktisk litt om Audrey Hepburn utseendemessig.. iallefall i den filmen.

    ReplyDelete
  4. Å, jeg har ikke sett "Nine" enda. Det må jeg gjøre noe med. Du må se denne, du kommer til å bli så imponert over Marion. Hun er så dyktig! Let me know etter du har sett den ;) Minner om Audrey? Hm, har ikke jeg tenkt på... men kan jo hende det ja.

    ReplyDelete
  5. Ja, hun kan ligne litt akkurat i denne filmen. Hun har håret opp, sorte kjoler, og er sminka litt så hun kan minne meg om Audrey.

    Bilder fra filmen:

    http://www.altfg.com/Stars/n/nine-marion-cotillard.jpg

    http://www.promdressesdirectory.com/promdresses/wp-content/uploads/2009/12/nine-day-lewis-marion-cotillard.jpg

    http://images.hitfix.com/photos/250462/MarionCotillardNinept_gallery_primary.jpg

    ReplyDelete
  6. Har fått sett "La Vie En Rose" ikveld! :) Jeg likte den kjempegodt!! For en sjebne, og for et liv hun hadde.. Den barndommen, og oppveksten generelt. Marion gjorde en utrolig jobb!

    ReplyDelete
  7. Så bra du har fått sett den. Jeg visst du kom til å like den ;D

    ReplyDelete