Thursday, July 15, 2010

A son remembers

Det er ikke så lett å se hvem dette er... men når jeg sier at han heter Sean Hepburn Ferrer er det kanskje ikke så vanskelig å skjønne at han er sønnen til Audrey Hepburn?

Han har skrevet en utrolig flott bok om sin mor; Audrey Hepburn - An Elegant Spirit. A Son Remembers. Det er ikke en typisk biografi hvor vi får en avhandling om livet til vedkommende fra begynnelse til slutt. Han har i steden skrevet om sin mor, slik han husker henne. Audrey gjennom sønnens øyne. I tillegg deler han masse fotografier - fra offesielle sammenhenger, filmer og private familie bilder. Han viser også kunst Audrey laget som barn. Hun var skikkelig flink. Søte, lette skisser.

Ingen intime private detaljer. Ingenting avslørende eller upassende. En liten heder i bokform.

Har lest boken to ganger i siden den kom ut i 2003. Den rørte meg veldig. Faktisk. Som jeg har nevnt før var det noe spesielt ved Audrey. Ja, hun var vakker, talentful, sjarmerende, karismatisk... men det viktigste var at hun var slik et godt menneske. Det er i allefall det jeg har fått inntrykk av, og det er det jeg fikk bekreftet etter at jeg leste Sean Ferrers bok.



Det ligger en dokumentar på youtube hvor Sean forteller om Audrey. Virkelig rørende å høre hvor varmt han snakker om sin mor. Han minner om Audrey med sitt lune vesen og rolige talemåte med få, men velvalgte ord.

MY BEST FRIEND AUDREY HEPBURN - DEL 1, DEL 2, DEL 3

Audrey Hepburn - hun er så inspirerende!

4 comments:

  1. Takk for tipset Karen Marie! :) Høres ut som en utrolig interessant bok!! Jeg vet ikke så mye om Audrey som privatperson, så dette er en bok jeg absolutt kunne tenkt meg å lese.

    ReplyDelete
  2. Bare hyggelig å kunne tipse andre ;-)

    Du burde absolutt lese denne. Det er noe helt annet enn en vanelig biografi. Advarsel; en skikkelig tear-jerker. Du kjenner meg. Jeg er kanskje ekstrem, men hvis du ikke feller en tåre har du et hjerte av stein. Hehe.

    ReplyDelete
  3. Hehe.. Jeg liker tear-jerker'e ;D

    ReplyDelete