Friday, July 16, 2010

Amy Adams/Janis Joplin

Amy Adams skal spille Janis Joplin i en ny biografisk film om sangerinnen og rockelegenden. I 1970, bare 27 år gammel, døde hun av en overdose heroin. Filmen har den foreløpige tittelen Janis Joplin: Get It While You Can. Dette kan bli litt av en utfordring for Amy, og jeg tror hun er up for the challenge.

For en tid tilbake gikk det rykter om at artisten Pink var under vurdering for å spille Joplin. Men det gjalt et annet filmprosjekt. Ja, det har nemlig vært fler, men ingen har blitt noe av... før nå.

Jeg skal ikke akkurat skryte på meg at jeg er noe stor Janis Joplin tilhenger. Likevel er jeg godt kjent med historien hennes, og syns hun er fasinerende. Det skal bli spennende å se resultatet.

Filmen skal etter planen ha premiere i 2011.

Les mer her; Yes, Amy Adams confirmed for Janis Joplin.

Janis Joplin - "Me and Bobby McGee"

No comments:

Post a Comment