Monday, July 12, 2010

Shrek Forever After

Jeg stakk på kino i går med en venninne. Vi så Shrek Forever After. Fornøyelig, men ikke så bra som de forrige filmene.

Personlig er jeg mest glad i de to første Shrek filmene. De fikk meg til å le mer enn denne, men det betyr jo ikke at jeg ikke likte den. Tvert imot - jeg er veldig glad i Shrek, og Donkey... og Puss. Gutta, vettu. Vi så orginalversjonen, i 3D. Jeg er ikke veldig glad i å se animasjonsfilmer dubbet på norsk. Det blir rett og slett ikke like moro. Igjen, 3D er overdrevet. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så stor stas med det greiene der. Klarer meg fint uten, jeg.

Handlingen er som følger; Shrek er ganske lei det rolige familielivet. Han savner å være fryktet - savner unkarslivet. Så dessverre skriver han under på en kontrakt, som han tror skal gi ham én dag av de gamle livet. Selvfølgelig blir han lurt, og det ender opp med at ingen av hans venner eller Fiona kjenner ham igjen, og han har bare 24 timer på å få sitt true loves kiss eller så er det over og ut. Samtidig er denne lille kameraten som fikk ham til å skrive under kontrakten blitt en tyrann av en konge i Far Far Away. Triste greier... men det gikk nå bra til slutt.

Moro! Jeg så selvfølgelig frem til litt Julie Andrews i form av Fionas mor... men så var hun med i omtrent 2 minutter, aka nesten ingenting. Jaja. Jeg forventet ikke mer egentlig. Skuffet likevel...

Shrek er gøyal! Se den!

SHREK FOREVER AFTER trailer.

2 comments:

  1. Gleeeder meg! ;D Vi skal nok se den i vanlig 2D, for jeg syns også 3D kan være litt oppskrytt + at noen ganger har jeg fått briller som er flekkete og doggete og det ødelegger opplevelsen..

    ReplyDelete
  2. De viste ikke orginalversjonen i 2D her. Hvis ikke hadde jeg nok valgt den fremfor 3D. Men men...

    ReplyDelete