Sunday, January 31, 2010

Venter på Oscar...

Jeg venter i spenning på nominasjonene til årets Oscar utdeling. Jeg har mine personlige favoritter fra året som har gått, og i tillegg er det sannsynlig at mange av de som har blitt nominert til Golden Globe, People's Choice, Screen Actors Guild og andre priser også er de som kjemper om en Oscar statuett.



Jeg er veldig glad i prisutdelinger generelt, men det er jo noe ekstra med Oscar!

Acadamy Awards president Tom Sherak får hjelp av Anne Hathaway til å kunngjøre årets nominasjoner tirsdag 2. februar.

Oscar utdelingen går av stabelen den 7. mars. Den sendes på ABC, men dessverre tror ikke det sendes live på norsk eller svensk fjernsyn slik de gjorde før. Det er derimot mulighet for å se live på internett, og NRK sender vanligvis høydepunktene fra kvelden noen dager senere.

2 comments:

  1. Gleder meg fælt til Oscar-kvelden (natta'n)! Blir vel at jeg sitter oppe og ser på nett ;D

    ReplyDelete
  2. Ja! Jeg blir nok sittende oppe jeg også. Vi får ha en msn date ;D

    ReplyDelete