Sunday, August 1, 2010

Love Happens

Svigerinne Marianne og jeg så Love Happens på fredag ettermiddag. Jeg kjøpte jo filmen for lenge siden, men har spart den litt så vi kunne se den sammen.

Den var ganske så dramatisk, ikke at jeg hadde forventet noe annet... likevel ble jeg litt overrasket. Dette er ingen romatisk komedie, mer et romatisk drama. Samtidig ikke The-Bridges-Of-Madison-County-romantisk. Hvis dere skjønner. Eller? Tja, jeg vet ikke helt. Uansett, den var veldig fin. Samtidig er det ikke sånn at jeg har fått en ny favorittfilm. Kanskje ikke en film jeg anbefaler at folk må ha i DVD-hylla, men den er absolutt verdt å se.

Handler hovedsaklig om Burke Ryan (Aaron Eckhart), som reiser rundt å foreleser på seminarer om det å takle tap av nære og kjære. Selv har han mistet kona i en bilulykke for 3 år siden, og skrev bok om det. Så viser det seg at han faktisk ikke har taklet tapet av kona særlig godt, selv om han gir utrykk for det. Det er først når han møter Eloise Chandler (Jennifer Aniston) at han innser at han må komme seg videre i livet.

Rørende fint spilt av Eckhart... men ikke så rørende at jeg gråt. Det kan også ha noe med at jeg ikke fikk konsentrert med fullt og helt pga lille nevø som løp inn og ut hele tiden. Jaja, det gikk bra.

LOVE HAPPENS trailer.

2 comments: