Sunday, August 8, 2010

Emma/Walk of Fame/My Fair Lady

Godeste Emma Thompson har endelig fått en stjerne (velfortjent!) på Walk of Fame i Hollywood. Gratulerer! Maggie Gyllenhaal, motspiller i den siste Nanny McPhee filmen, og gammelkjæresten Hugh Laurie var tilstede for å dele gleden med Emma. Så koselig. Hun så veldig lykkelig ut.

Det som IKKE var så koselig var at Emma uttalte seg om den kommende nyinnspillingen av My Fair Lady som hun holder på å skrive manuset til. Audrey Hepburn spilte hovedrollen i den orginale filmen fra 1964, og Emma er ikke veldig begeistret for filmen eller skuespillerferdighetene til Audrey. Hun sa følgende: ‘I’m not hugely fond of the film. I find Audrey Hepburn fantastically twee. She can’t sing and she can’t really act, I’m afraid. I’m sure she was a delightful woman – and perhaps if I had known her I would have enjoyed her acting more, but I don’t and I didn’t, so that’s all there is to it really.' Hva skjer? Det var ikke noe hyggelig. Ok, så jeg er enig med at Audrey ikke sang så vakkert. Men, hun kan fantisk ikke klandres for at hun sang dårlig i akkurat denne filmen for stemmen hennes ble dubbet. Med andre ord, det er ikke Audrey som synger! I tillegg var kanskje var ikke rollen perfekt for henne, men det var hun klar over selv. Det var Warner Bros som absolutt ville ha henne med. Hun er ingen dårlig skuespiller, bare miscast.

Så egentlig er jeg litt enig med Emma; jeg er heller ikke veldig begeistret for filmen... og det er fordi Audrey ikke var riktig i rollen som Eliza, eller rettere sagt; rollen var ikke riktig for henne. Julie Andrews som spilte Eliza på Broadway og West End skulle spilt i filmen. Men Warner Bros. ville ha en stor stjerne, og da ble det Audrey.

Jeg syns Audrey Hepburn var en flott skuespillerinne, og jeg trodde Emma Thompson visste bedre enn å komme med en sånn kommentar. Hun har sikkert ikke sett så mange Audrey Hepburn filmer....

Emma håper forøvrig at Carey Mulligan skal spille Eliza Doolittle, rollen Audrey spilte i filmen fra 1964. Det blir spennende å se om Carey tar den. Jeg er egentlig imot remakes av klassikere, som for eks. My Fair Lady... men dette ser jeg faktisk frem til. Vi må nok vente en stund. Filmen er ikke ventet før i 2012.

MY FAIR LADY trailer.

No comments:

Post a Comment