Friday, October 1, 2010

Salt/Monaco Open Air Cinema

Når jeg besøkte søsteren min som bor på den franske riviera tok vi turen til Monaco for å se film på utendørskinoen (Monaco Open Air Cinema) som ligger redd ved kysten, nedenfor fengslet. Kjempe koselig - kinoen altså... ikke fengslet. Selv om de som sitter inne ikke kan klage på utsikten. Uansett, det var satt opp stoler på rekke og rad, og det var en kiosk hvor man kunne kjøpe popcorn og snacks. En skikkelig koselig kino opplevelse! Hvis du liker film og er innom Monaco i løpet av sommerhalvåret, så ta turen dit. Anbefales.

Vi så Salt, med Angelina Jolie. Jeg hadde store forventninger, og jeg syns faktisk den var bra. Mye action, og veldig typisk Angie. Absolutt i samme gate som Wanted. Jeg liker Angelina veldig godt, både som privatperson og som skuespiller. Særlig i følelsesladede scener føler jeg hun gir mye. Det eneste som kan sees på som litt skuffende var slutten. Nei, ikke skuffende... bare litt... jeg vet ikke. Jeg liker filmer som binner sammen alle løse tråder, mens denne slutten hang litt. Men den gir derfor rom for en oppfølger, og det liker jeg. Jo, oppfølgere er ofte ikke bra, samtidig blir dette da mer som Harry Potter og Batman filmene. De er selvstendige filmer. Nå skal ikke jeg prate for mye om dette da, for jeg vet jo ikke om det kommer noen flere filmer en gang.

Alt i alt, veldig bra. Spennende fra begynnelse til slutt. Hele tiden lurte jeg på, er hun the good guy, eller er hun the bad guy? Gleder meg til å se den igjen så jeg får med meg mer detaljer.

Salt går fortsatt på norske kinoer.

SALT trailer.

No comments:

Post a Comment