Friday, October 29, 2010

Eat Pray Love

Jeg er så treigis. Så jo denne filmen for lenge siden. Jeg tok med meg mutter'n på kino og så Eat Pray Love (aka Spis Elsk Lev). Fornøyelig, men jeg er en smule skuffet.

Julia Roberts spiller Elizabeth Gilbert som finner ut at hun ikke vil være gift allikevel. Det blir skilsmisse, en kort romanse med en yngre mann, og en lang reise til Europa og Asia. Joda, måtte jo se den. Boken blir skrytt opp i skyene, men filmen har fått litt ymse kritikk. Jeg kan jo ramse opp hva jeg likte, og hva jeg ikke likte.

Likte:
• Julias skuespillerferdighet. Dama kan det hun gjør.
• Kjente meg så igjen i rollefiguren til Julia. Hva skal jeg gjøre med livet mitt? Jeg føler meg forvirret... jeg har angst... jeg føler at noe er galt med meg. Liz Gilbert har akkurat det samme problemet, og det var godt å føle at en ikke er alene.
• De fine omgivelsene. Fikk selv lyst til å reise til Italia, India og Bali. Så vakkert.
James Franco. Jeg liker ham så godt. God skuespiller, og sjarmis.
• Elsket de små birollene til superfestlige Sophie Thompson (yep, søsteren til Emma) og svenske Tuva Novotny.
• Meditasjon, indre ro, følelser, finne seg selv. Jeg skjønner ikke så mye av det, men skulle ønske jeg gjorde det. Vurderer å sette meg litt mer inn i meditasjon.

Likte ikke:
• Selve handlingen var ganske døll.
• Syns Javier Bardem er ganske slitsom. Sorry hvis jeg fornærmer noen.
• Litt lang.

Så, jeg vil si at jeg syns den var helt grei... men det er ikke en film jeg må se igjen med det første.

Filmen går enda på kino, og kommer på DVD og bluray 9. februar 2011.

EAT PRAY LOVE trailer.

No comments:

Post a Comment