Friday, December 17, 2010

RIP Blake Edwards

Jeg er så trist. Blake Edwards er død. Mannen bak Breakfast at Tiffany's, The Party, Days of Wine and Roses. Ikoniske filmer! Selv er jeg mest begeistret før de hysterisk festlige Pink Panther filmene, med Peter Sellers.

Grunnen til at jeg ble litt lei meg... vel, det er fordi jeg har visst om ham så lenge. Regissør, manusforfatter, produsent. Han var en fantastisk filmskaper! Jeg tror vi må ha hatt akkurat samme form for humor - for jeg elsker komediene!

Jeg føler nesten jeg kjente Blake litt, siden jeg har lest og hørt så mye om ham. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Det er rart at et menneske du ikke kjenner kan ha en så stor påvirkning på livet ditt. Han var forøvrig gift med Julie Andrews. Hun sa i pressemelding; "He was the most unique man I have ever known - and he was my mate. He will be missed beyond words, and will forever be in my heart." Snufs!

Han sovnet inn på sykehuset med Julie og familien rundt seg onsdag kveld. Han ble hele 88 år gammel.

Takk for latter. Takk for tårer. Takk for alt, kamerat!

Les mer på vg.no og variety.com.

Jim Carrey overrekker Lifetime Achievement Award til Blake under Oscar utdelingen den 2004. ...and the beautiful English broad with the incomparable soprano and promiscuous vocabulary, thank you.

2 comments:

  1. Det er veldig trist at han er død, han var veldig flink:)

    ReplyDelete
  2. Trist!! Tenker på Julie og familien, de må ha det forferdelig nå..

    ReplyDelete